Köpvillkor

Våra köpvillkor hos Garderoben.se.

 

INFO Frakt - "Liten försändelse" 19 kr

 

NOTERA. Gäller endast små saker, ej kläder (max 50 gram) endast inrikes.

Vill Du bara beställa en (1) produkt som inte väger så mycket som går ner i ett kuvert, likt en tyg-patch.

Välj "hämta i butik" som fraktsätt, skicka ett mail till oss och förklara att du vill ha produkten skickat med kuvert.

Swisha oss 19kr istället för att betala 69kr för standard frakt.

 

INFO Gratis frakt

 

När Du handlar hos oss för över 1000kr skickar vi dina varor fraktfritt (inrikes).

NOTERA. Det gäller ej företagspaket, och endast inrikes.

Tack för att du handlar hos oss!

 

INFO Systembyte

 

Då vi har bytt system så har det ibland uppstått vissa små fel. Det kan hända att en produkt visar priset 0kr.

Vänligen observera att det priset stämmer inte. Du kan ej beställa en produkt för 0kr.

Vi beklagar återigen, vi jobbar på att lösa detta.

 


 

ALLMÄNNA VILLKOR

Order med en leveransstatus på över 80% levereras och de övriga produkter läggs som restorder för senare leverans. Vi kontakta dig som kund om du vill vänta med leverans tills vi fått in restvaror i lager igen.

För köp av våra produkter krävs det att du minst är 16 år för att få köpa via Internet. 18-21 års gräns på farliga artiklar som tex vapen.

När det gäller reklamationer tillämpas konsumentköplagen.

Samtliga priser inkluderar moms, f.n. 25%.
 

BUTIKSBESTÄLLNING

Vid en butiksbeställning "hämta i butik" så meddelar vi när ordern finns att hämta i butik. Ej hämtade ordrar annulleras efter 5 dagar.
 

SWISH-BETALNINGAR

Swish-betalningar ska ske inom tre dagar. Din order skickas först när vi bekräftat mottagandet av betalningen.
Betalningar sker till Garderobens Swish 123 5545 249 med ditt ordernummer som meddelande.
 

POSTFÖRSKOTT

Endast inrikes. 

Ej uthämtade paket via postförskott debiteras för fraktkostnader samt hanteringskostnader genom ett kravbrev med Klarna faktura på 349 kr. Denna kostnad ska betalas inom 14 dagar vid fakturering. Vid obetald faktura kan inkassoåtgärder vidtagas, vilket medför ytterligare kostnader.

Efter att du betalat fakturan från Klarna på 349 kr kan vi skicka din order pånytt som så önskas. 

Välj ej Postförskött som betalsätt om du vill köpa rökgranater, sådana beställningar makuleras. 
 

EJ UTHÄMTADE PAKET 

(GÄLLER EJ POSTFÖRSKOTT)

Vi kan skicka ej uthämtade paket (vid alla betalningsmetoder förutom postförskott) pånytt till en extrakostnad på 149 kr för att täcka fraktkostnader. Summan kan betalas via Swish till 123 2433 290

Ej uthämtade paket debiteras för fraktkostnader samt hanteringskostnader genom ett kravbrev med Klarna faktura på 349 kr. Denna kostnad ska betalas inom 14 dagar vid fakturering. Vid obetald faktura kan inkassoåtgärder vidtagas, vilket medför ytterligare kostnader.

Ej uthämtade paket som innehåller rökgranater debiterar vi 1499 kr för fraktkostnader samt hanteringskostnader genom ett skicka kravbrev med Klarna faktura. Denna kostnad ska betalas inom 14 dagar vid fakturering. Vid obetald faktura kan inkassoåtgärder vidtagas, vilket medför ytterligare kostnader.
 

LEVERANSTID

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar beroende på orderingång och om vi har varan i lager. Vissa produkter har upp till 15 dagars leveranstid.

Om beställd vara ej finns i lager inom 14 dagar, meddelar vi trolig leveranstid. Kunden har då rätt att häva köpet eller ge oss nya instruktioner.
 

STORLEKAR OCH MÅTT

Om du är osäker på storlekar och mått, tänk på att ju mer vi vet desto lättare är det för oss att skicka rätt storlek. Ange gärna midjemått innerbenslängd för byxor, axelvidd och ärmlängd för jackor, skjortor etc i centimenter. Skriv detta i fältet "Skriv meddelanden här!" i kassan.

 

KÖPVILLKOR FÖR FARLIGA PRODUKTER

RÖKGRANTER | AIRSOFT | LUFTVAPEN | KNIVAR | BATONGER

Vid alla köp eller uthyrning av vapen och rökutvecklare krävs det att man är myndig, dvs har fyllt 18 år. Vid köp av springknivar eller springstiletter krävs det dessutom att man har fyllt 21 år. Vid beställning av vapen måste man lämna fullständiga uppgifter så som namn, adress, telefonnummer, e-post adress samt personnummer. Dessa uppgifter verifieras mot folkbokföringsregistret och endast beställningar där köparens uppgifter överensstämmer med folkbokföringsregistrets kommer att godtas. Garderoben kan även ta kontakt med kunden för att fastställa att gällande lagar och partners policyn efterföljs. Bytesrätt/öppet köp gäller ej vid köp av produkter på utförsäljning, DVD-filmer, böcker eller vapen, airsoft, luftvapen, tillbehör för vapen och airsoft, knivar, skyddsvästar (skottsäkra, knivsäkra, etc), batonger, rökutvecklare, förbrukningsvaror, etc.)

Garantivillkor för airsoftvapen och tillbehör

Inget öppet köp eller bytesrätt gäller beträffande airsoftvapen och tillbehör. Vi lämnar 1 års garanti på AEG och gasdrivna vapen. Garantin innefattar funktions- och fabrikationsfel förutsatt att felet klassas som sådant av någon av våra auktoriserade tekniker. Vid fel på varan skall Garderoben omedelbart kontaktas. Garantin innefattar ej slitskador (magasin, fjädrar, kuggar, etc.) Om felet ej omfattas av garantin kan vi om möjligt reparera varan på kundens bekostnad.

Garantin för airsoft vapen gäller endast förutsatt att:

  • kunden har ej påverkat vapnet genom onormalt brukande såsom vanvård och icke varsam hantering.
  • vapnet ej plockats isär eller modifierats.
  • kunden använt sig utav medföljande föreskrifter.


YRKESRABATT

Personal inom Polisen, Försvarsmakten, Hemvärnet, Kriminalvården, Tullverket och bevakningsbranschen har 10% rabatt vid köp i butiken och online mot uppvisande av giltig tjänstelegitimation. Rabatten gäller ej airsoftrelaterade produkter samt kan ej kombineras med övriga rabatter. 
 

SÄRSKILDA KÖPVILLKOR FÖR SLANGBELLOR

Följande gäller vid köp av slangbellor:

  • Slangbellor får endast beställas av personer över 18 år.
  • Den medföljande säkerhetsinformationen ska alltid efterföljas.
  • Skyddsglasögon ska alltid användas.
     

INTERNATIONAL ORDERS

We deliver our products almost all over the world.

NOTE! The shipping company does not send Airsoft replicas and airguns abroad.

ATTENTION! We do not accept exchanges of sizes or exchanges of other items from customers who shop abroad.

Please phone us at +46 8 31 44 40 or send an e-mail to info@garderoben.se for shipping costs or questions. Garderoben Sweden AB will add freight charges to the customer's invoice for all orders, unless otherwise agreed upon before the order is shipped.
 

FÖRETAGSBESTÄLLNINGAR

Vi tar gärna emot företagsbeställningar. Du kan betala med kort eller lägga en beställning via mejl, mejla till order@garderoben.se


FÖRETAGSFAKTURA

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

 

RETURER, BYTESRÄTT OCH ÖPPET KÖP

Vi erbjuder full returrätt inom 30 dagar efter mottagandet, förutsatt att varan inte har använts samt att originalförpackning och etiketter är intakta.

För returer till oss står köparen för fraktavgiften, frakten till dig står vi för. 

Vid retur av en produkt skall den skickas med originalförpackning och ett embalage ska finnas utanpå och skydda kartongen. Vid skador på förpackningen kan en avgift på 50-200kr läggas till. 

Skadad eller använd vara returneras ej. 

Bytesrätt/öppet köp gäller ej vid köp av dessa produkter; produkter på rea, skyddsvästar (skottsäkra, knivsäkra, etc) och förbrukningsvaror.

NOTERA! Vi skickar ej en ny produkt innan vi fått tillbaka en retur.
 

GÖR SÅ HÄR FÖR EN SNABB OCH ENKEL RETUR

Du kan beställa en returfraktsedel här. Vi kommer då skicka din returfraktsedel via e-mail.

Retur pga skador eller andra klagomål. Mejla oss på info@garderoben.se där du förklarar vad returen gäller.

VIKTIGT! - SLIPPA BETALA FRAKT PÅ RETURFRAKTSEDEL

För att slippa betala frakt på din returfraktsedel, välj Hämta i butik som fraktmedel i kassan så får du den på din e-mail istället. Annars skickas den på posten mot en fraktavgift.

När vi mottagit din retur tar det ca 5-10 arbetsdagar för oss att skicka tillbaka bytet eller utföra ett återköp. 

RETUR & BYTEN

Vid byten och returer av produktretur skall du alltid fylla i din returblankett som du fått i paketet.

Fyll i den noggrant och bifoga den vid retur. Ladda ner en här.

1. För en snabbare returhantering samt korrekt order information. Ber vi dig logga in på ditt konto, välja mina sidor och sedan beställningar.

Där hittar du din orderhistorik, vi vill att du vid kontakt anger order nummer och din information.

Vi vill att du noga kontrollerar den mottagna produkten. Vissa elektriska produkter kräver tex. att du ansluter plus och minus rätt. Det är viktigt att du har kontrollerat att du har anslutit, kopplat in, monterat, packat upp, installerat din vara korrekt. Innan du kontaktar oss om en retur.

2. Har du beställt en produkt, fått den levererat till dig och inser att du inte vill ha produkten. Har du rätt att ångra dig inom 30 dagar om inte produkten har bruten förpackning, trasig eller använd. Frakten tillbaka till oss, står du för.

3. Har du fått fel eller trasig vara? Då kontaktar du oss, uppger den information som står under punkt 1.

Vi skickar hem en ny artikel till dig, och du lämnar den felaktiga eller trasiga artikeln till budet/posten via en restursedel.

Vid returhantering skall alltid retursedeln fyllas i och bifogas. Du skall också bifoga, orderbekräftelse samt felbeskrivning på beställd produkt.

 

Svea ekonomi logo

Svea Faktura

Logga in här för att se din faktura.
 

ÅTERKÖP VID BETALNING GENOM – SVEA

Följande rutin gäller för återköp av beställningar som har köpts mot genom Svea.

  1. Du som kund ansvarar för att fakturan är betald innan förfallodatum. Vi rekommenderar därför att du betalar fakturan oavsett om det gäller byte eller retur. Du står själv för returkostnaden.
  2. Om du väljer att göra återköp får du återbetalning på produkten/produkterna. Observera att du som kund fortfarande måste betala faktureringsavgiften samt fraktavgiften.
  3. Har du fått en avgift som Du inte tror stämmer ska du kontakta Svea.
     

GARANTIVILLKOR FÖR AIRSOFTVAPEN, LUFTVAPEN OCH TILLBEHÖR

Inget öppet köp eller bytesrätt gäller beträffande airsoftvapen och tillbehör.
Vi lämnar 1 års garanti på AEG och gasdrivna vapen. Garantin innefattar funktions- och fabrikationsfel förutsatt att felet klassas som sådant av någon av våra auktoriserade tekniker.
Vid fel på varan skall Garderoben omedelbart kontaktas. Garantin innefattar ej slitskador (magasin, fjädrar, kuggar, etc.) Om felet ej omfattas av garantin kan vi om möjligt reparera varan på kundens bekostnad.

Garanti - för airsoft vapen gäller endast förutsatt att:

  • kunden har ej påverkat vapnet genom onormalt brukande såsom vanvård och icke varsam hantering.
  • vapnet ej plockats isär eller modifierats.
  • kunden använt sig utav medföljande föreskrifter.

Process - trasig produkt:

  1. När du skickar tillbaka din produkt till oss för felsökning måste vi kolla den och se om den verkligen är trasig.
  2. Om våran expert konstaterar ett fel kontaktar vi leverantören.
  3. Är det konstaterat att det är ett fel på produkten efter konversation, skickas den till leverantören för att granskas om det är fabriksfel eller vanligt slitage/dåligt hanterad etc av köparen.
  4. Därefter beslutas det om produkten går att laga, eller om köparen blir ersatt med en ny produkt eller om köparen måste stå för kostnaden av den trasiga produkten.

 

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.